3 waardevolle SEO inzichten: de diepten van SEO met Nienke Buijser

okt 18, 2021 | #samenmetviceversa | 0 Reacties

Iedere laatste woensdag van de maand organiseren we bij Vice Versa een Vice Versa samenwerkingsdag. Samen met partners, andere vakgenoten en geïnteresseerden praten we over actuele zaken of deelt een van onze expert haar kennis. Kennis delen is een van onze belangrijke pijlers. Het geeft ons de gelegenheid om iedere maand even contact te hebben met onze vakgenoten. Want zoals we graag zeggen: #samenisbeter. Kon jij niet aanwezig zijn bij de editie van oktober 2021 over SEO? Geen zorgen. In dit artikel vind je een aantal waardevolle inzichten die gastspreker Nienke Buijser van &therewascontent met ons gedeeld heeft.

1. De Drie Duurzame Basics helpen je doordachte beslissingen te nemen

Ga voordat je vol in SEO duikt eerst aan de slag met de Drie Duurzame Basics. De Drie Duurzame Basics (3DB) zijn je doelgroep, je DNA en je doel. Samen vormen zij de antwoorden op alle vragen waar je tegenaan zult lopen als je met SEO aan de slag gaat. Welke tone-of-voice moet je content hebben? Kijk naar de 3DB. Twijfel of SEO de beste keuze is? De 3DB helpen je het antwoord te vinden.

Drie Duurzame Basics &therewascontent

Tijdens de samenwerkingsochtend gebruiken we de 3DB om het antwoord op die laatste vraag te vinden. Heb je echter de 3DB eenmaal ingericht? Ze zijn ook erg handig bij het schrijf- en verbeterproces van content op de website!

2. Ontdek waar SEO binnen je marketingplan past met behulp een (AIDA) klantreis

Op welke plek in een klantreis SEO terecht komt, heeft grote impact op de manier waarop jij je teksten inricht. Is iemand zich nog niet eens bewust van het probleem waar jij de oplossing voor hebt, dan zal diegene niks hebben aan een diepte analyse van jouw specialisme. Andersom geldt hetzelfde. Als iemand gericht op zoek is naar verdieping rondom een bepaald probleem, dan is een artikel met de basisinformatie over jouw specialisme geen antwoord op de zoekvraag. Een klantreis helpt om in beeld te brengen waar jouw klant zich bevindt en hoe jij daarop kunt inspelen qua content.

3. SEO kan ook niet de beste oplossing zijn

Een belangrijke les is dat SEO niet voor iedere organisatie even waardevol is. Online zichtbaar zijn kent vele vormen en SEO is slechts een van de mogelijkheden. Met behulp van de Drie Duurzame Basics en de klantreis ontdek je of het bij jouw organisatie past. En soms, zoals ook een van de deelnemers aan de samenwerkingsochtend ontdekte, is de conclusie dat je er helemaal niets mee gaat doen. Die conclusie is ook goed. Je moet doen wat bij jouw organisatie en jouw doelgroep past. Alleen dan kun je echt je gedroomde doelgroep bereiken.

In oktober 2021 was Nienke Buijser van &therewascontent te gast. Als expert op het gebied van duurzame marketing & SEO kwam zij langs om met ons in het diepe te duiken rondom SEO: Nienke Buijser gaat je helpen de basiskennis van SEO te begrijpen zodat je precies weten aan welke knoppen je moet draaien om jouw zichtbaarheid en naamsbekendheid te vergroten. Het is de basis die vaak al onder je marketing ligt. Hoe vaak heb jij naamsbekendheid nu niet als doelstelling? Weet jij hoe je SEO kunt inzetten? Nienke vertelt het tijdens onze samenwerkingsdag en zet je aan het werk om je opgedane kennis direct toe te kunnen passen.

Heb je vragen voor Nienke? Je vindt meer informatie op de over ons pagina, op haar website andtherewascontent.com of stuur een mailtje naar nienke@andtherewascontent.com.

De samenwerkingsochtenden van Vice Versa vinden iedere maand plaats. Bekijk de agenda van Vice Versa om te zien wanneer de volgende sessie is, waar de bijeenkomst over gaat én om je aan te melden. Hopelijk tot snel!

Reageren

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

viceversa-communicatie

Aanmelden voor de nieuwsbrief

* indicates required

Vice Versa is een samenwerkingsverband van zakelijke professionals op het gebied van: #marketing. #communicatie en #innovatie.
Meer over ons

Misschien vind je dit ook interessant:

Wendbare marketeers

Wendbare marketeers

Steeds vaker hebben opdrachtgevers voorkeur voor adviseurs die bepaalde compenteties beheersen die passen bij deze dynamische tijd. Wat zijn ze precies? Wij kwamen uit op deze top 10 voor wendbare marketeers: 𝗙𝗹𝗲𝘅𝗶𝗯𝗶𝗹𝗶𝘁𝗲𝗶𝘁 𝗲𝗻...

Co-creatie versus samenwerken

Co-creatie versus samenwerken

Samenwerken is de basis, co-creëren is de toekomst In onze maatschappij, waar individualisme vaak de boventoon voert, lijkt samenwerken een bijzaak. Toch is dat niet zo. Samenwerking is een essentieel onderdeel van succes in elke organisatie. Co-creatie gaat een stap...