3 tips voor het stimuleren van online mond-tot-mond reclame via je medewerkers

okt 23, 2017 | #Community building, #Contentmarketing, #Employee Advocacy | 0 Reacties

In netwerkorganisaties worden ze regelmatig gegeven, de trainingen: ‘Netwerkend werken’ of ‘Haal meer uit je netwerk’. Daar komt vaak ook de training LinkedIn voorbij. Terecht. LinkedIn is een uitstekend platform om te netwerken als je doelgroep hier ook aanwezig is.

Deel samen het verhaal van je organisatie
Met alleen aanwezig zijn ben je er niet. Je zult ook je verhaal moeten vertellen. Als communicatieadviseur begeleid ik medewerkers in hun ambassadeurschap. Ik help hen met het vertellen van het verhaal van de organisatie via offline en online kanalen. Met video, blogs, foto’s en veel meer. Medewerkers worden gezien als meest betrouwbare woordvoerders van hun organisatie blijkt uit onderzoek. De ideale kandidaten dus voor het maken en verspreiden van jouw organisatieverhaal. Het loont om het online en offline woordvoerderschap te stimuleren en hiermee mond-tot-mond reclame in te zetten. 

Hoe kun je dat doen?
Samen met imago coach Caroline Haan geef ik je d
rie tips voor het stimuleren van online-mond-tot-mond reclame met je medewerkers:

  1. Maak van je medewerker een (micro) influencers. Stimuleer zijn/haar online aanwezigheid, help ze met het gebruik van sociale media. Een persoonlijk social media account moet natuurlijk altijd persoonlijk blijven. Verplicht je medewerker dan ook niks. Maar je kunt je medewerkers wel faciliteren in dit proces. Geef ze begeleiding, maak professionele profielfoto’s etc. Help ze om op hun manier het verhaal van je organisatie te vertellen. 
  2. Wees actief op het platform waar de samenwerkingspartners aanwezig zijn. Denk bijvoorbeeld aan LinkedIn. Kijk  vooral ook naar relevante LinkedIn groepen. In deze groepen is de onderlinge interactie hoger. Je krijgt sneller een reactie en dat motiveert enorm. Denk ook aan andere sociale media als het wijkplatform Nextdoor of een forum.
  3. Maak content voor je sociale media kanalen met je medewerkers. Vraag input van je medewerkers voor je contentkalender. Betrek ze bij het maken van je content. Vraag ze bijvoorbeeld een (video)verslag van de dag te maken wat jij kunt delen op sociale media (corporate account). Vraag hun naar de meest gestelde vragen en deel deze in een artikel op je website en je sociale media. Meer weten
    over het betrekken van je medewerkers bij je contentproductie? Bekijk dit artikel op Frankwatching.

We zijn benieuwd. Helpen deze tips je op weg? Laat het weten door te reageren op dit bericht of stuur een bericht.

Lees meer over het ambassadeurschap van medewerkers in netwerkorganisaties.

 

Reageren

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

viceversa-communicatie

Aanmelden voor de nieuwsbrief

* indicates required

Vice Versa is een samenwerkingsverband van zakelijke professionals op het gebied van: #marketing. #communicatie en #innovatie.
Meer over ons

Misschien vind je dit ook interessant:

Wendbare marketeers

Wendbare marketeers

Steeds vaker hebben opdrachtgevers voorkeur voor adviseurs die bepaalde compenteties beheersen die passen bij deze dynamische tijd. Wat zijn ze precies? Wij kwamen uit op deze top 10 voor wendbare marketeers: 𝗙𝗹𝗲𝘅𝗶𝗯𝗶𝗹𝗶𝘁𝗲𝗶𝘁 𝗲𝗻...

Co-creatie versus samenwerken

Co-creatie versus samenwerken

Samenwerken is de basis, co-creëren is de toekomst In onze maatschappij, waar individualisme vaak de boventoon voert, lijkt samenwerken een bijzaak. Toch is dat niet zo. Samenwerking is een essentieel onderdeel van succes in elke organisatie. Co-creatie gaat een stap...