Meer personal branding en minder corporate branding

okt 31, 2023 | #ambassadeurs, #Employee Advocacy, #employerbranding, employerbranding | 0 Reacties

Vertel je corporate story met je ambassadeurs

Een goed verhaal vertelt zich vanzelf via het netwerk. Echt dat geloven wij. Peer 2 peer communicatie is belangrijk. Je gelooft nu eenmaal sneller iets als een persoon het vertelt die jij vertrouwd. En je geloof echt minder snel iets als een logo de afzender is. De cijfers zeggen: 92% van de mensen vertrouwt een boodschap van een persoon tegenover 25% wanneer een bedrijf die boodschap uitzendt. Dus focus je op het vertellen van je verhaal met je medewerkers en ambassadeurs. En maak het verhaal samen met hen. Minder corporate branding en meer personal branding. Daar geloven wij in!

Vertel het samen met je medewerkers en ambassadeurs

92% van de mensen vertrouwt een boodschap van een persoon. Dat is veel. Dat is je voordeel in de ambassadeurstrategie. Je geeft je medewerkers meer tools en vooral het vertrouwen om zelf het verhaal van je organisatie te vertellen. Daarmee bereik je ook nog het netwerk van medewerkers en zet je ze in als ambassadeurs. Dat is de manier om organisch bereik te creëren en voor toenemend vertrouwen te zorgen. 

“Focus je op het vertellen van je verhaal met je medewerkers en ambassadeurs.”

Zoek de raakvlakken

De doelgroep is natuurlijk waar je het voor doet. Wil je hen bereiken dan ga je in je verhaal op zoek naar wat zij relevant vinden. Je verdiept je in je doelgroep en zoekt vervolgens naar raakvlakken met jouw corporate story. Waar overlapt dit met jouw verhaal? Hier vind je het raakvlak. Vanuit dit raakvlak kun je 3 of 4 thema’s formuleren die je samen met je ambassadeurs gaat uitdragen op persoonlijke social media kanalen en die van je organisaties. .  Zo vind je thema’s die staan voor jullie verhaal. Thema’s die de basis vormen voor je contentplanning van je offline en online kanalen.

Ingewikkeld? Valt wel mee hoor

Op basis van onze ambassadeursaanpak kun je een aantal stappen volgen. Luister naar je ambassadeurs en verzamel experts & influencers om je heen. Ga samen aan de slag met het maken van je content en de distributie hiervan. Verbeter al doende!

Aan de slag? Wij kunnen je helpen. Ons online leerprogramma Story First helpt je op weg. Jij werkt vanaf je eigen bureau aan deze aanpak. En wij coachen je op afstand. Geloof jij ook in personal branding! Ga aan de slag en ontwikkel hét verhaal van jouw organisatie dat je samen met je collega’s kunt verspreiden!
> Aan de slag met Story First
Bekijk het product in onze webshop

Je vindt in onze webshop ook een whitepaper over werken met ambassadeurs. Deze kun je gratis downloaden.

Reageren

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Misschien vind je dit ook interessant:

Het onvoorspelbare succes van ambassadeurs

Het onvoorspelbare succes van ambassadeurs

Hoe maak je van superfijne klanten, clienten of in het algemeen je publiek echte ambassadeurs? In het boek Superfijne klanten geeft Jos Burgers een frisse kijk op deze vraag. Hij benadrukt de kracht van klantloyaliteit en hoe deze kan uitgroeien tot enthousiaste...