Wendbare communicatieadviseurs

sep 4, 2024 | #Strategie | 0 Reacties

Steeds vaker merk ik dat opdrachtgevers voorkeur hebben voor adviseurs die bepaalde compenteties beheersen die passen bij deze dynamische tijd. Het duurde even voor ik de compententies kon benoemen. Het werd een lange lijst, deze top 10 voor wendbare communicatieadviseurs:

  1. ๐—™๐—น๐—ฒ๐˜…๐—ถ๐—ฏ๐—ถ๐—น๐—ถ๐˜๐—ฒ๐—ถ๐˜ ๐—ฒ๐—ป ๐—”๐—ฎ๐—ป๐—ฝ๐—ฎ๐˜€๐˜€๐—ถ๐—ป๐—ด๐˜€๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฟ๐—บ๐—ผ๐—ด๐—ฒ๐—ป: De capaciteit om snel te schakelen tussen verschillende projecten, taken, of veranderende omstandigheden. Dit omvat ook het vermogen om te reageren op onverwachte situaties of feedback.
  2. ๐—ฃ๐—ฟ๐—ผ๐—ฎ๐—ฐ๐˜๐—ถ๐—ฒ๐—ณ ๐—ต๐—ฎ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ๐—น๐—ฒ๐—ป: Het vermogen om kansen en risicoโ€™s vroegtijdig te signaleren en hierop te anticiperen. Een wendbare communicatieadviseur neemt initiatief en wacht niet af tot problemen zich voordoen.
  3. ๐—–๐—ฟ๐—ฒ๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ฒ๐—ณ ๐—ฑ๐—ฒ๐—ป๐—ธ๐—ฒ๐—ป: Het bedenken van innovatieve oplossingen en communicatieboodschappen, zelfs onder druk. Creativiteit helpt bij het snel vinden van nieuwe benaderingen die passen bij veranderende situaties.
  4. ๐—–๐—ผ๐—บ๐—บ๐˜‚๐—ป๐—ถ๐—ฐ๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ฒ๐˜ƒ๐—ฒ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ๐—ฑ๐—ถ๐—ด๐—ต๐—ฒ๐—ฑ๐—ฒ๐—ป: Zowel mondeling als schriftelijk duidelijk en overtuigend kunnen communiceren. Dit omvat ook het vermogen om complexe boodschappen eenvoudig over te brengen en om te gaan met verschillende belanghebbenden.
  5. ๐—ฃ๐—ฟ๐—ผ๐—ฏ๐—น๐—ฒ๐—ฒ๐—บ๐—ผ๐—ฝ๐—น๐—ผ๐˜€๐˜€๐—ฒ๐—ป๐—ฑ ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฟ๐—บ๐—ผ๐—ด๐—ฒ๐—ป: Het snel analyseren van problemen en het vinden van passende oplossingen. Dit is essentieel in een omgeving waar veranderingen en uitdagingen zich snel kunnen voordoen.
  6. ๐—ง๐—ฒ๐—ฎ๐—บ๐˜„๐—ผ๐—ฟ๐—ธ ๐—ฒ๐—ป s๐—ฎ๐—บ๐—ฒ๐—ป๐˜„๐—ฒ๐—ฟ๐—ธ๐—ถ๐—ป๐—ด: Wendbaar werken vereist vaak nauwe samenwerking met verschillende teams en disciplines. Het vermogen om effectief samen te werken en anderen te motiveren is cruciaal.
  7. ๐—ข๐—ฟ๐—ด๐—ฎ๐—ป๐—ถ๐˜€๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ฒ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ๐—ฑ๐—ถ๐—ด๐—ต๐—ฒ๐—ฑ๐—ฒ๐—ป: Het effectief kunnen plannen en prioriteren van taken, zelfs wanneer de omstandigheden veranderen. Een goed overzicht behouden is belangrijk in een wendbare omgeving.
  8. ๐—˜๐—บ๐—ฝ๐—ฎ๐˜๐—ต๐—ถ๐—ฒ ๐—ฒ๐—ป ๐—น๐˜‚๐—ถ๐˜€๐˜๐—ฒ๐—ฟ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ๐—ฑ๐—ถ๐—ด๐—ต๐—ฒ๐—ถ๐—ฑ: Het vermogen om in te spelen op de behoeften van verschillende doelgroepen en stakeholders, en om hen effectief te betrekken bij communicatieprocessen.
  9. ๐—Ÿ๐—ฒ๐—ฒ๐—ฟ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฟ๐—บ๐—ผ๐—ด๐—ฒ๐—ป: bereidheid en het vermogen om continu te leren en zich aan te passen aan nieuwe informatie, trends, en technologieรซn binnen het vakgebied.
  10. ๐—•๐—ฒ๐˜€๐—น๐˜‚๐—ถ๐˜๐˜ƒ๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ๐—ฑ๐—ถ๐—ด๐—ต๐—ฒ๐—ถ๐—ฑ en risicobereidheid: De vaardigheid om snel en doortastend beslissingen te nemen, zelfs onder onzekerheid. Dit omvat de moed om risico’s te nemen en verantwoordelijkheid te dragen, ook zonder directe goedkeuring van hogerop, waarbij je actie onderneemt en volledig achter je keuzes staat. 

Welke 5 zijn het meest belangrijk volgens jou? Laat het weten in de reacties.

Reageren

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

viceversa-communicatie

Aanmelden voor de nieuwsbrief

* indicates required

Vice Versa is een samenwerkingsverband van zakelijke professionals op het gebied van: #marketing. #communicatie en #innovatie.
Meer over ons

Misschien vind je dit ook interessant:

Wendbare marketeers

Wendbare marketeers

Steeds vaker hebben opdrachtgevers voorkeur voor adviseurs die bepaalde compenteties beheersen die passen bij deze dynamische tijd. Wat zijn ze precies? Wij kwamen uit op deze top 10 voor wendbare marketeers: ๐—™๐—น๐—ฒ๐˜…๐—ถ๐—ฏ๐—ถ๐—น๐—ถ๐˜๐—ฒ๐—ถ๐˜ ๐—ฒ๐—ป...

Co-creatie versus samenwerken

Co-creatie versus samenwerken

Samenwerken is de basis, co-creรซren is de toekomst In onze maatschappij, waar individualisme vaak de boventoon voert, lijkt samenwerken een bijzaak. Toch is dat niet zo. Samenwerking is een essentieel onderdeel van succes in elke organisatie. Co-creatie gaat een stap...