De eerste indruk

jan 10, 2017 | #Employee Advocacy | 0 Reacties

Wat is de eerste indruk die jij achterlaat? Wat is het imago van jouw organisatie? In netwerkorganisaties word je status steeds meer bepaald door wat je kunt, doet, deelt en bijdraagt in het netwerk. Weet jij wat je imago is en kun je het gat tussen je identiteit en imago verkleinen? Bewustwording van je imago en communiceren vanuit je identiteit gaat je helpen met het verkleinen van dit gat. 

Medewerkers zijn het instrument

In samenwerkingen tussen mensen kom je verschillende beelden tegen die mensen van jou en je organisatie hebben. Bewustwording van je persoonlijke imago en dat van je organisatie kan je helpen in het verbeteren van de samenwerking. Vaag? Ja misschien best wel. Reëel? Ja dat ook. Het beeld dat je van iets of iemand hebt bepaalt namelijk veel. Jij, jouw medewerkers zijn het instrument in het beïnvloeden van het imago van je organisatie. Aan jullie de taak om de ware identiteit van de organisatie te laten zien en het gat tussen identiteit en imago te verkleinen. Maar alleen met een goed verhaal, een pitch ben je er niet. 

Niet professioneel

Je eigen verhaal en dat van je organisatie op orde hebben is wel een eerste stap. Bewustwording van wat je tegen gaat komen in het netwerk is een tweede. Het is niet moeilijk om achter het beeld van wat anderen hebben van jou en je organisatie te komen. Je hoeft het ze eigenlijk maar simpelweg te vragen. Dat kan niet met een groots imago onderzoek. Als je deze informatie hebt is het tijd om lef te tonen en aan de slag te gaan met het beïnvloeden van het imago. Dat vraagt wel een kwetsbare opstelling van jou en je organisatie. Dat kan spannend zijn. We komen zeker angst tegen in dit proces. Angst om zichtbaar te zijn en om het gezicht van de organisatie te zijn. Hoe kun je deze angst overwinnen? Dat is aan jou. Besef je dat mensen graag zaken doen met mensen. Dus verstop je niet achter het logo van je organisatie. Laat niet een superman kant van je zien die er eigenlijk niet is. Jij bent je organisatie en vice versa. Laat zien dat je een mens bent en dat je het beste wil maar af en toe ook fouten maakt. Verstop dat niet. Is dat dan wel professioneel? Die vraag wordt wel eens gesteld. Wat denk jij?

Wil je een eerste indruk van ons krijgen?

Wij, Anke & Caroline zijn de trainers bij deze workshop. Sinds december 2016 werken we samen. Wil je weten wat onze eerste indruk was van elkaar? In deze video vertellen we hier meer over.

Bewustwording van de eerste indruk die jij achterlaat is een onderdeel tijdens onze Masterclass over Identiteit & Imago. Wij geloven in mond-tot-mond reclame en begeleiden organisaties en hun medewerkers in Employee branding/Employee advocacy trajecten. Daarbij is de persoonlijke communicatie van de medewerker, de persoon achter het logo, het uitgangspunt. Interesse in de masterclass over identiteit & imago? Neem contact met ons op.

Reageren

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

viceversa-communicatie

Aanmelden voor de nieuwsbrief

* indicates required

Vice Versa is een samenwerkingsverband van zakelijke professionals op het gebied van: #marketing. #communicatie en #innovatie.
Meer over ons

Misschien vind je dit ook interessant:

Het onvoorspelbare succes van ambassadeurs

Het onvoorspelbare succes van ambassadeurs

Hoe maak je van superfijne klanten, clienten of in het algemeen je publiek echte ambassadeurs? In het boek Superfijne klanten geeft Jos Burgers een frisse kijk op deze vraag. Hij benadrukt de kracht van klantloyaliteit en hoe deze kan uitgroeien tot enthousiaste...

Wendbare marketeers

Wendbare marketeers

Steeds vaker hebben opdrachtgevers voorkeur voor adviseurs die bepaalde compenteties beheersen die passen bij deze dynamische tijd. Wat zijn ze precies? Wij kwamen uit op deze top 10 voor wendbare marketeers: 𝗙𝗹𝗲𝘅𝗶𝗯𝗶𝗹𝗶𝘁𝗲𝗶𝘁 𝗲𝗻...