“Inhaken is inspelen op actuele gebeurtenissen”, aldus Komala Mazerant. En zij kan het weten, want Komala heeft onderzoek gedaan naar inhaken met social media. “En wat blijkt? Als je inhaakt is je boodschap veel effectiever dan wanneer je niet inhaakt!”. Wij zijn fan van Komala en haar onderzoek “The network is the message”. Daarom is zij de allereerste EXPERT die mag schitteren in onze video.
Bekijk de tips van Komala over inhaken met social media:
De beste inhaker is natuurlijk een video
Zelf vindt ze de beste inhaker van Coolblue. Alle werknemers zien dan Pieter Zwart op een scherm tijdens een persconferentie. Hij is wat zenuwachtig en vertelt voorzichtig dat hij en de andere twee eigenaren een bod op Coolblue hebben geaccepteerd van een buitenlandse speler. De spanning stijgt bij de werknemers totdat de camera naar links schuift en daar Sinterklaas te zien is. De Sint vertelt dat hij een miljard pepernoten heeft betaald en de werknemers proesten het opgelucht uit.
Kende je hem nog niet? Bekijk hem hier!
Naast dat het een hele leuke actie is, is hij ook nog eens ontzettend succesvol. Dat is wel te zien aan de cijfers:
- Facebook: 2,6 miljoen videoviews en een bereik van 4,8 miljoen mensen. 86 duizend interacties, waaronder 12 duizend keer gedeeld en 5 duizend reacties
- Slechts 11 fans (0,004% van onze fanbase) konden de video niet waarderen en besloten ons te ontvolgen.
- Twitter: 5 duizend tweets, 6 miljoen impressies, #1 Trending Topic in Nederland.
- LinkedIn: 7 duizend likes, 500 reacties.
- YouTube: 66 duizend videoviews
Een hele succesvolle inhaker dus.
Update mei 2024: Alhoewel deze inhaker al wat ouder is is het niet een minder goed voorbeeld. Een ander goed voorbeeld is de #inhaker van Coolblue van 2024 waarbij ze inhaakten op 1 april met #belletjetrekdag.
Ben je benieuwd hoe het inhaken met social media nu werkt voor jou? Onze praktische how to helpt je. Je kunt het hier bekijken in onze online winkel.
0 reacties