Ook Ilse ís Vice Versa

jul 19, 2023 | #samenmetviceversa | 0 Reacties

Haar naam is Ilse van Noppen en ook zij ís Vice Versa. Ilse komt uit een ondernemersfamilie, reed vroeger paard en toen ze 11 jaar oud was dacht ze: ‘’Wat de paardrij juf kan, dat kan ik ook!” Zo startte ze op dertienjarige leeftijd haar eerste bedrijfje: een manege.

Ilse vertelt: ‘’Het ondernemen zat er al sinds jongs af aan in. Van mijn familie leerde ik om voorop te lopen, een standpunt in te nemen en daarin mensen mee te krijgen.’’ Nadat Ilse klaar was met studeren startte ze al snel haar eigen eenmanszaak op het gebied van communicatie. ‘’Ik werk graag samen en vind het belangrijk om mijn kennis met anderen te delen en hen verder te helpen. Binnen een dienstverband doe je dat met collega’s, maar binnen een eenmanszaak moet je zelf actief op zoek gaan naar samenwerkingspartners.’’

Wat is jouw visie op de identiteit van Vice Versa?

‘’Vice Versa draait echt op het idee van dat we partners hebben. Ons bestaansrecht: samen = beter, onderschrijft dat. Eigenlijk is er niet één Vice Versa verhaal: wij zij́n Vice Versa.’’ De partners maken bij Vice Versa dus de organisatie. ‘’Eigenlijk zijn we gewoon een groep van professionals die op maat jouw bedrijf kan helpen als het gaat om verschillende onderwerpen. En wat ons goed maakt? Dat is dat we samenwerken.’’

QUOTE: ‘’Eigenlijk is er niet één Vice Versa verhaal: wij zij́n Vice Versa’’

Ilse: ‘’De partners van Vice Versa zijn mensen die er zin in hebben: we hebben kennis van de laatste ontwikkelingen in ons vak, zijn digitaal vaardig én staan voor de ander klaar. Daarnaast vinden we het belangrijk om onze opdrachten samen met de klant te doen. Ook met hen vormen we een team. Daarin zijn we uniek.’’


De definitie van:
‘’Vice Versa is een samenwerkingsverband van zelfstandig ondernemende professionals op het gebied van marketing, communicatie, psychologie en innovatie.’’

Hoe werk je (goed) samen?

‘’Ik denk dat je verbinding met elkaar houdt door te praten,’’ vertelt Ilse. ‘’Je hebt elkaar nodig. Iemand die bijvoorbeeld heel visionair is, heeft een collega nodig die goed is in de concretisering van ideeën. En andersom.’’

‘’Ik denk dat we elkaar heel erg versterken. We zijn allemaal verschillende mensen met verschillende expertises, kennis en kunde.’’

Autoriteit zijn

Haar eigen ‘pilaar’ omschrijft Ilse zelf als: ‘kennisdeling is kracht.’ Dat heeft ook weer alles te maken met het ‘voorop lopen’, wat ze leerde van haar opa en vader. ‘’Het maakt je niet alleen autoriteit binnen jouw vakgebied, maar je helpt er anderen ook echt mee. Dat wil ik graag, een ander verder helpen”, zegt Ilse. ‘’Mijn wens voor Vice Versa is dat we steeds meer gaan vertellen wie we zijn en wat we doen. En dat we daardoor andere professionals in ons vakgebied kunnen helpen en een leider mogen zijn. En dat begint natuurlijk bij ons zelf, want extern winnen is intern beginnen.’’

Toch ziet Ilse al dat mensen steeds weer bij Vice Versa terugkomen. ‘’De professionals van Vice Versa worden meer en meer leiders in ons vakgebied, bijvoorbeeld op het gebied van het Strategisch Communicatie Frame. Laatst ontvingen we een bijzonder compliment. Over Vice Versa werd gezegd: deze mensen zijn zeer kundig, bij hen moet je zijn. Hoe gaaf is zo’n compliment?’’

CTA: Wat is het Strategisch Communicatie Frame? En hoe pas je het toe op veranderprocessen binnen jouw bedrijf of organisatie? Luister nu naar onze podcast, mét frame-expert Betteke van Ruler.

Ilse: ‘’Ik geloof in het belang van eerst relatie, dan het zakelijke. Als je een relatie hebt met de ander, kun je diegene pas echt verder helpen en zij jou.’’

Samenwerkingsverband vol freelancers

Bij Vice Versa zijn dus eigenlijk alleen freelancers aangesloten. ‘’Mensen die gaan ondernemen, komen meestal niet helemaal tot hun recht binnen een organisatie’’, zegt Ilse. Het zijn vaak mensen die floreren buiten de context van een traditionele vorm van een organisatie. Vice Versa is geen gewone organisatie: we werken gelijkwaardig samen met onze partners én opdrachtgevers. We zoeken altijd naar mogelijkheden, zodat iedereen kan doen wat bij hem of haar past en ieder tot zijn recht komt.’’

Reageren

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

viceversa-communicatie

Aanmelden voor de nieuwsbrief

* indicates required

Vice Versa is een samenwerkingsverband van zakelijke professionals op het gebied van: #marketing. #communicatie en #innovatie.
Meer over ons

Misschien vind je dit ook interessant:

Het onvoorspelbare succes van ambassadeurs

Het onvoorspelbare succes van ambassadeurs

Hoe maak je van superfijne klanten, clienten of in het algemeen je publiek echte ambassadeurs? In het boek Superfijne klanten geeft Jos Burgers een frisse kijk op deze vraag. Hij benadrukt de kracht van klantloyaliteit en hoe deze kan uitgroeien tot enthousiaste...