Verzilver je sociaal kapitaal met Employee Advocacy

mei 15, 2017 | #Employee Advocacy | 0 Reacties

Employee advocacy is het faciliteren, activeren en motiveren van medewerkers om relevante content te delen binnen hun eigen sociale netwerken. Bij PCR, het Platform Communicatie Rotterdam organiseerden  een avond over dit onderwerp. Ik Anke, ben enthousiast pleitbezorger van employee advocacy. Een prioriteit voor communicatie en marketingafdelingen wat mij betreft want:

  1. Het organisch bereik op sociale media daalt enorm. Als je je medewerker de content laat delen in zijn netwerk is je bereik groter. Slechts 33% van internetgebruikers heeft vertrouwen in bedrijfspagina’s, terwijl 92% vertrouwen heeft in pagina’s van vrienden en familie.
  2. Relevante content publiceren is het vertrekpunt van je sociale media en contentmarketing. Je medewerkers weten vaak erg goed wat relevant is voor de eindgebruiker. Door met hen samen te werken in je contentproductie is je content dus relevant.
  3. Als je medewerker je content verspreidt in zijn netwerk geef je je organisatie een gezicht. Deze mond-tot-mond reclame wordt als meer betrouwbaar gezien dan wanneer een logo de content deelt.

Benieuwd naar het verslag van de avond? Bekijk het op de website van PCR. 

Wil je meer weten over Employee Advocacy en intern ambassadeursschap? Zoek dan contact met ons.

Reageren

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

viceversa-communicatie

Aanmelden voor de nieuwsbrief

* indicates required

Vice Versa is een samenwerkingsverband van zakelijke professionals op het gebied van: #marketing. #communicatie en #innovatie.
Meer over ons

Misschien vind je dit ook interessant:

Het onvoorspelbare succes van ambassadeurs

Het onvoorspelbare succes van ambassadeurs

Hoe maak je van superfijne klanten, clienten of in het algemeen je publiek echte ambassadeurs? In het boek Superfijne klanten geeft Jos Burgers een frisse kijk op deze vraag. Hij benadrukt de kracht van klantloyaliteit en hoe deze kan uitgroeien tot enthousiaste...

Wendbare marketeers

Wendbare marketeers

Steeds vaker hebben opdrachtgevers voorkeur voor adviseurs die bepaalde compenteties beheersen die passen bij deze dynamische tijd. Wat zijn ze precies? Wij kwamen uit op deze top 10 voor wendbare marketeers: 𝗙𝗹𝗲𝘅𝗶𝗯𝗶𝗹𝗶𝘁𝗲𝗶𝘁 𝗲𝗻...