Wendbare marketeers

okt 13, 2024 | #Strategie | 0 Reacties

Steeds vaker hebben opdrachtgevers voorkeur voor adviseurs die bepaalde compenteties beheersen die passen bij deze dynamische tijd. Wat zijn ze precies? Wij kwamen uit op deze top 10 voor wendbare marketeers:

  1. ๐—™๐—น๐—ฒ๐˜…๐—ถ๐—ฏ๐—ถ๐—น๐—ถ๐˜๐—ฒ๐—ถ๐˜ ๐—ฒ๐—ป ๐—”๐—ฎ๐—ป๐—ฝ๐—ฎ๐˜€๐˜€๐—ถ๐—ป๐—ด๐˜€๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฟ๐—บ๐—ผ๐—ด๐—ฒ๐—ป: De capaciteit om snel te schakelen tussen verschillende projecten, taken, trends, ontwikkelingen of veranderende omstandigheden. Dit omvat ook het vermogen om te reageren op onverwachte situaties of feedback.
  2. ๐—ฃ๐—ฟ๐—ผ๐—ฎ๐—ฐ๐˜๐—ถ๐—ฒ๐—ณ ๐—ต๐—ฎ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ๐—น๐—ฒ๐—ป: Een wendbare professional neemt initiatief en wacht niet af tot problemen zich voordoen. Het gaat over het vermogen om kansen en risicoโ€™s vroegtijdig te signaleren en hierop te anticiperen.
    Je richt je acties op het creรซren van impact en het toevoegen van waarde, en stelt daarbij de juiste prioriteiten.
    Het betekent ook dat je focust op acties die de grootste impact hebben. Het gaat om het toevoegen van waarde door te anticiperen op behoeften en deze op een effectieve manier aan te pakken.
  3. ๐—–๐—ฟ๐—ฒ๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ฒ๐—ณ ๐—ฑ๐—ฒ๐—ป๐—ธ๐—ฒ๐—ป: Het bedenken van innovatieve oplossingen en het vermogen om het verhaal te creรซren dat het merk of product tot leven brengt. En kunt onderscheiden wanneer dit belangrijk is. Creativiteit helpt bij het snel vinden van nieuwe benaderingen die passen bij veranderende situaties.
  4. ๐—–๐—ผ๐—บ๐—บ๐˜‚๐—ป๐—ถ๐—ฐ๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ฒ๐˜ƒ๐—ฒ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ๐—ฑ๐—ถ๐—ด๐—ต๐—ฒ๐—ฑ๐—ฒ๐—ป: Gaat over samenwerken, overtuigen en vermogen om de boodschap helder naar je doelgroep over te brengen. Waarbij je als onderdeel van een organisatie je moet kunnen aanpassen, feedback kunt geven en ontvangen en het vermogen moet hebben om jouw verhaal op een boeiende manier te delen zodat je de handjes op elkaar krijgt voor jouw initiatieven.
  5. ๐—ฃ๐—ฟ๐—ผ๐—ฏ๐—น๐—ฒ๐—ฒ๐—บ๐—ผ๐—ฝ๐—น๐—ผ๐˜€๐˜€๐—ฒ๐—ป๐—ฑ ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฟ๐—บ๐—ผ๐—ด๐—ฒ๐—ป: Het snel analyseren van problemen en het vinden van passende oplossingen. Dit is essentieel in een omgeving waar veranderingen en uitdagingen zich snel kunnen voordoen.
  6. ๐—ข๐—ฟ๐—ด๐—ฎ๐—ป๐—ถ๐˜€๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ฒ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ๐—ฑ๐—ถ๐—ด๐—ต๐—ฒ๐—ฑ๐—ฒ๐—ป: Het effectief kunnen plannen en prioriteren van taken, zelfs wanneer de omstandigheden veranderen. Je kunt een bewuste keuze om die taken uit te voeren die de grootste waarde toevoegen aan het team of project. Dit betekent dat je jouw werk, je verantwoordelijkheden zo gestructureerd en efficiรซnt aanpakt dat je focus ligt op activiteiten die de meeste impact maken en de juiste prioriteiten stelt om dit mogelijk te maken.
  7. Doelgroepinzicht en gedragsanalyse: Het vermogen om diepgaand inzicht te verkrijgen in het gedrag, de behoeften, en de motivaties van de doelgroep. Dit omvat het analyseren van klantdata, segmentatie, en het begrijpen van trends en patronen in klantgedrag om gerichte marketingstrategieรซn te ontwikkelen.
  8. Marktanalyse en strategieontwikkeling: De vaardigheid om marktonderzoek uit te voeren, trends te identificeren en concurrentieanalyses te doen. Dit omvat het interpreteren van marktgegevens en het ontwikkelen van strategische plannen die aansluiten bij de marktsituatie en bedrijfsdoelstellingen.
  9. ๐—Ÿ๐—ฒ๐—ฒ๐—ฟ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฟ๐—บ๐—ผ๐—ด๐—ฒ๐—ป: bereidheid en het vermogen om continu te leren en zich aan te passen aan nieuwe informatie, trends, en technologieรซn binnen het vakgebied.
  10. ๐—•๐—ฒ๐˜€๐—น๐˜‚๐—ถ๐˜๐˜ƒ๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ๐—ฑ๐—ถ๐—ด๐—ต๐—ฒ๐—ถ๐—ฑ en risicobereidheid: De vaardigheid om snel en doortastend beslissingen te nemen die de meeste impact hebben en waarde toe te voegen door de juiste prioriteiten te stellen, zelfs onder onzekerheid. Dit omvat de moed om risico’s te nemen en verantwoordelijkheid te dragen, ook zonder directe goedkeuring van hogerop, waarbij je actie onderneemt en volledig achter je keuzes staat.

Welke 5 zijn het meest belangrijk volgens jou? Laat het weten in de reacties.
Deze competenties zijn opgesteld door Anke van der Sluis en Annelies van den Dool met hulp van het LinkedIn netwerk.

Reageren

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

viceversa-communicatie

Aanmelden voor de nieuwsbrief

* indicates required

Vice Versa is een samenwerkingsverband van zakelijke professionals op het gebied van: #marketing. #communicatie en #innovatie.
Meer over ons

Misschien vind je dit ook interessant:

Wendbare marketeers

Wendbare marketeers

Steeds vaker hebben opdrachtgevers voorkeur voor adviseurs die bepaalde compenteties beheersen die passen bij deze dynamische tijd. Wat zijn ze precies? Wij kwamen uit op deze top 10 voor wendbare marketeers: ๐—™๐—น๐—ฒ๐˜…๐—ถ๐—ฏ๐—ถ๐—น๐—ถ๐˜๐—ฒ๐—ถ๐˜ ๐—ฒ๐—ป...

Co-creatie versus samenwerken

Co-creatie versus samenwerken

Samenwerken is de basis, co-creรซren is de toekomst In onze maatschappij, waar individualisme vaak de boventoon voert, lijkt samenwerken een bijzaak. Toch is dat niet zo. Samenwerking is een essentieel onderdeel van succes in elke organisatie. Co-creatie gaat een stap...